Vanliga frågor & svar

1. Hur blir jag medlem?

Du fyller i vårt formulär och betalar sedan medlemsavgiften till vårt Bankgiro eller med Swish (hanteras av Svensk Jazz). Information om hur du betalar får du direkt efter du fyllt i formuläret. Så fort vi har registrerat din betalning skickas ditt medlemskort ut till dig som PDF. Du kan välja att spara det i din mobiltelefon eller skriva ut det från din dator. Välj Swish som betalmetod om du önskar får ditt medlemskort omgående.

2. Hur förnyar jag mitt medlemskap?

Ditt medlemskap gäller ett år från betalningsdatum. När det är dags att förnya ditt medlemskap får du en faktura via mail (eller med post om du saknar e-postadress). Du kan betala till vårt bankgiro med OCR eller med Swish (hanteras av Svensk Jazz).

3. Hur får jag mitt medlemskort?

Ditt medlemskort skickas digitalt till dig så fort vi erhållit din inbetalning som ny medlem eller när du betalar din faktura för ytterligare ett års medlemskap. Medlemskortet skickas digitalt och som en PDF. Du kan välja att spara det i din mobiltelefon eller skriva ut det från din dator. Välj Swish som betalmetod om du önskar få ditt medlemskort omgående.

Spara ditt medlemskort i mobilen – så här gör du: 

Följ instruktionerna nedan för att skapa en genväg på hemskärmen i din mobiltelefon. Genvägen blir en ikon med Faschings Vänners logga.

iPhone (Safari)
1) Klicka längst ner i mitten på ”Dela-knappen” (fyrkanten med en pil som sticker upp).
2) Klicka på ”Lägg till på hemskärmen”.
3) Klicka högst upp till höger på ”Lägg till”.

Android (Chrome)
1) Klicka högst upp till höger på menyknappen (tre punkter ovanpå varandra).
2) Klicka på ”Lägg till på startskärmen”.
3) Klicka på ”LÄGG TILL”.

4. Jag har tappat bort mitt medlemskort – hur får jag ett nytt?

Du kan söka upp det mail vi skickade dig när du registrerade dig som ny medlem eller förlängde ditt medlemskap ytterligare ett år. I mailet ligger ditt medlemskap som PDF och du kan då välja att spara det i din mobiltelefon eller skriva ut det.

5. Hur bokar jag biljetter till Vänpris med 25 % rabatt?

Alla biljetter till konserter på Fasching betalar du på fasching.se eller i kassan på Fasching. För att få rabatten väljer du ”Matplats Faschingvän” om du önskar sitta vid ett bord och äta, eller “Ståplats Faschingvän” om du önskar ståplats. När du sedan besöker Fasching så måste du alltid visa ditt giltiga medlemskort.

6. Kan jag ta med mig en vän som då också får rabatt?

Nej, medlemskapet är personligt och gäller enbart för dig som medlem. Önskar din vän bli medlem, går det snabbt att fylla i formuläret, betala med Swish och få medlemskortet direkt i mobilen.

7. Hur anmäler jag mig/bokar plats till Faschings Vänners speciella vänkvällar?

Vi gör det enkelt för dig! Till utvalda konserter bokar Faschings Vänner matplatser och beställer kvällens ”Good Bait”, kökets speciella måltid för vännerna. Det enda du behöver göra är att anmäla dig via mail/mobil/sms till namngiven person i inbjudningen. Du kan bjuda med en gäst som betalar ordinarie entrépris, men äter och dricker till våra facila vänpriser. Entrén betalas i kassan vid ankomst, maten betalas vid bordet. Vi bekräftar din anmälan och vi ber alla vara på plats kl 18:30. Får du förhinder, ber vi om ett snabbt besked.

8. Hur avsäger jag mig mitt medlemskap?

Om du ej önskar vara medlem längre ber vi dig skicka ett mail till medlem@faschingsvanner.se så tar vi bort dig som medlem och makulerar din faktura.

9. Hur fungerar det med bordsbeställningar?

Köper du matplatsbiljett till Faschings konserter, så har du också bokat ett bord. Bordet bokas i biljettköparens namn och till lika många personer som antal köpta biljetter. Som medlem väljer du ”Matplats Faschingvän” (en plats per medlemskap) alt ”Matplats Ordinarie” om ditt sällskap inte är medlem. Har du frågor till köket, baren eller bordsbokningen? Kontakta Fasching på bord@fasching.se.

10. Vad gör jag om jag får förhinder och inte kan utnyttja en köpt konsertbiljett?

Fasching löser inte in köpta biljetter, återbetalning sker endast om konserten ställs in.

Fasching anlitar Tickster för biljettförsäljningen, kontakta support@tickster.com / 0771 47 70 70 om du har frågor. Om du har Facebook hittar du alla Faschings konserter där. Skriv in konserten du inte kan gå på för att hitta en köpare. På resale.tickster.com kan du sedan överföra köpet på säkert sätt. 

(Faschings Vänner har ingenting med biljettförsäljningen att göra).