Bli medlem & förnya
Hur blir jag medlem?
Fyll i formuläret via vår ”Bli medlem”-sida. Du betalar sedan medlemsavgiften via Swish eller Bankgiro (med OCR). När vi registrerat din betalning skickas ditt medlemskort som PDF via mejl.
→ Väljer du Swish får du medlemskortet direkt.
Hur förnyar jag mitt medlemskap?
Du får en påminnelse 30 dagar innan ditt medlemskap löper ut, med faktura via e-post (eller post om du saknar mejl). Du kan betala via Bankgiro eller Swish. Om betalning inte kommit in efter två påminnelser avslutas medlemskapet automatiskt.
Hur avslutar jag mitt medlemskap?
Mejla oss på medlem@faschingsvanner.se så tar vi bort dig som medlem och makulerar eventuell faktura.
Medlemskort & medlemsnummer
Hur får jag mitt medlemskort?
Ditt medlemskort skickas som PDF via mejl så snart vi mottagit din betalning. Kortet innehåller ditt medlemsnummer som du behöver vid biljettköp.
Hur sparar jag mitt medlemskort eller medlemsnummer enklast?
- Spara mejlet i en mapp i din inkorg, t.ex. ”Fasching”
- Skriv ner medlemsnumret i anteckningar på mobilen eller datorn
- Du kan också spara PDF:en lokalt på mobilen om du vill
Jag har tappat bort mitt medlemskort – vad gör jag?
Sök upp mejlet från oss, eller mejla medlem@faschingsvanner.se så skickar vi det igen.
Biljetter & rabatt
Hur köper jag biljetter till medlemspris (25 % rabatt)?
När du ska välja biljettkategori, välj inte ordinarie eller student. Scrolla ner lite så hittar du rutan “Ange medlems-ID här”.
-
Fyll i ditt medlemsnummer och tryck Enter (eller klicka på OK).
-
Nu visas ett nytt alternativ med rabatterat pris ovanför de vanliga biljettkategorierna.
-
Välj den rabatterade biljetten (t.ex. Ståplats Faschingvän eller Matplats Faschingvän).
-
Slutför köpet som vanligt.
✅ Ditt medlemskort behöver inte visas i dörren, så länge du köpt rätt biljett.
❌ Glöm inte att du bara kan köpa en rabatterad biljett per medlemsnummer.
Kan jag boka åt andra?
Ja, men du måste ha ett medlemsnummer för varje person som ska ha rabatt. Du kan göra hela bokningen samtidigt.
Kan jag ta med en vän som får rabatt?
Nej, medlemskapet är personligt. Din vän kan dock enkelt bli medlem online och få sitt medlemskort direkt.
Jag får felmeddelande när jag försöker köpa biljett med rabatt. Vad gör jag?
Kontrollera medlemsnumret och att medlemskapet är aktivt. Om det fortfarande inte fungerar, mejla oss på medlem@faschingsvanner.se och bifoga gärna en skärmdump.
Bordsbokning & Stammiskvällar
Hur fungerar bordsbokning?
Om du köper en matplatsbiljett bokas ett bord automatiskt i ditt namn för lika många personer som du köpt biljetter till. Välj ”Matplats Faschingvän” för medlemsrabatt.
Hur bokar jag Stammiskvällar?
Du bokar via länk i medlemsmejl eller på faschingsvanner.se. Paketet inkluderar konsert, garderob och middag till stampris. Dryck beställs på plats. Du får ta med en gäst till samma pris (som gärna får bli medlem). Vi verifierar medlemskap manuellt i dörren.
Om biljetter & återköp
Vad gör jag om jag inte kan använda en biljett jag köpt?
Fasching erbjuder inga återköp. Vi rekommenderar ticketswap.se för att sälja biljetten vidare på ett säkert sätt.
Obs: Faschings Vänner ansvarar inte för Faschings biljettförsäljning.